Over de grens
16 mei 2025 - Tønder, Denemarken
Zonder plichtplegingen verlaten we de CP. Het was er heerlijk rustig en we hebben lekker geslapen.
We stoppen al in het eerste dorpje, Wilster, om even rond te kijken. We scoren een aardappelschilmesje, een geocache en een kop koffie.
Ik heb vlak lang's de route "het laagste punt van Duitsland" gespot, dus daar moeten we even kijken. Nou, deze landmark kan de vergelijking met die in Nieuwerkerk a/d/ IJssel wel doorstaan. Keurige parkeerplaats, mooi bordje, toelichting. Alleen het niveau is hier natuurlijk (...) wel wat hoger : 3.54m onder NAP ipv 6.76m onder NAP in Nieuwerkerk a/d IJssel. Nog steeds best veel als het een keer fout gaat...
Dan is er ineens (?) nog een tussenstop bij een OBI Gartenzentrum voor een Gardena verloopstukdingetje voor de waterslang aan boord. Zééér noodzakelijk...
Door al deze omzwervingen schieten we iets minder hard op dan gedacht, maar rond half twaalf komt de vaar er dan toch in. We passeren de Deense grens en zijn aan het einde van de middag in Tønder. Een leuk, schilderachtig plaatsje. Oud koopmansstadje en dat is nog aardig te zien. We maken kennis met de eerste Deense camperplaats. Geen verschil met andere landen, behalve misschien de prijs (wel wat duurder). We maken een lekkere wandeling door het zonnige stadje, scoren onze eerste Deense cache en eindigen op een terrasje.
Morgen naar Ribe, kijken of daar nog wat Vikingen rondzwerven. Het leven is goed!

Zo te zien ook nog bij de Bok geweest?
Leuke foto van jullie op het terras onder het genot van een drankje!