Kerstmis in de zomer

7 september 2023 - Wertheim am Main, Duitsland

Het volgende stukje route gaat door het liebliche Taubertal. Voor ons begint dat in Rothenberg ob Taubertal. Dat stadje kennen we nog van drie jaar geleden. Het is zo'n beetje het beroemdste stadje aan de zogenaamde Romantische Straße. Het is wel een toeristen magneet. Overal zie en hoor je Amerikanen en Aziaten. Met busladingen worden ze over het stadje uitgestort. Gelukkig is het stadje groot genoeg. En het is zeker de moeite waard! Een prachtig middeleeuws marktplein en leuke straatjes er omheen. Met onder andere drie (!) winkels die kerstmis meuk verkopen. Met dank aan  ene Kathe Wohlfart die een soort keten van dit soort winkels heeft. Wel grappig om met 25 graden kerstboomballen uit te zoeken.

We slingeren verder door het Taubertal tot we het zat zijn. We liggen mooi op schema en gaan op zoek naar een overnachtingsplek. Bij voorkeur een camping met wasmachine want de was-ton zit alweer aardig vol. We vinden een leuk, wat rommelig, kampeerterreintje aan de oever van de Tauber. De perfecte combi voor vandaag. Binnen vijf minuten staat de wasmachine voor ons te draaien.

Het was erg warm vandaag. Dat betekent dat we nu om half negen nog buiten zitten te genieten. Het wordt nu pas wat frisser.

1. Jan:
    7 september 2023
    Ja het dooit hier ook behoorlijk!!
  2. Ron:
    7 september 2023
    Wat een prachtig marktplein. Was het niet in Innsbruck dat ze daar ook kerstversieringswinkels hadden?
    Altijd grappig om daar met warm weer mee geconfronteerd te worden.
    Tot morgen!
    Groet Ron