Oude en nieuwe architectuur

8 september 2023 - Mainz, Duitsland

We nemen afscheidvanhet leuke,maar rommelige kampeerterreintje en rijden naar Wertheim aande Mainz. Hier stroomt de Tauber in de Mainz en is technisch gezien de route door het Taubertal afgerond. Wertheim is een mooie afsluiting.

Marktplatz

Veel mooie vakwerkhuizen, een burcht en pittoreske plekjes.

We genieten van koffie op een terras aan het marktplein. Lunch doen we daarna de camper met uitzicht op de Main.

Langzaamaan wordt het tijd om het kompas te richten op het Ruhrgebied. Meer specifiek op Dormagen, daar hebben we vanaf zondag een camping gereserveerd en met Liouwe afgesproken. Eerst rijden we naar Darmstadt. Daar heeft de ondertussen bekende kunstenaar/architect 100wasser een apartementengebouw neergezet is de hem zo kenmerkende stijl: "Mens en natuur moeten in harmonie met elkaar leven".

Waldspirale van 100wasser

De Waldspirale is weer een mooi voorbeeld van dit motto.

Dan wordt het wel weer tijd om een "Wohnmobil stellplatz" voor de nacht te vinden. We zitten ondertussen onder de rook van Frankfurt en daar blijkt het een uitdaging om een fatsoenlijke CP te vinden. Na twee mislukte pogingen rijden we naar Mainz. Daar moet een vrij grote CP zijn. Laverend door de vrijdagavondspits rijden we pas rond half zeven deze plek op. Er is plek voor ruim 60 campers. Naar schatting zijn er 10-20 plekken leeg. Probleemloos schuiven we onze camper op een plekje. Ondanks de grootte is het geen onaardige plaats.

Het eten ligt in de koelkast, maar de naast het terrein aanwezige Pizzeria trekt ons ook wel aan. Het is een veredelde afhaal pizzeria met een paar bankjes buiten. De pizza's zien er prima uit en smaken nog beter. Zonnetje en een biertje erbij maken het helemaal af. Proost! Morgen rustig aan verder naar het westen.

1. Kirsten Seugling-Bouwman:
    8 september 2023
    Weer een lekkere dag zo te lezen. Goede reis morgen. Leuk om mee te lezen.