We kunnen niet wachten!

22 augustus 2023 - Leiden, Nederland

Woensdagmorgen vertrekken we, althans dat is het plan. Vrijdagmiddag willen we in Wenen zijn. Daar hebben we gereserveerd op Reisemobil Stellplatz Wien. Het is bijna 1100 km dus in tweeëneenhalve dag is dat relaxed te doen.

Maar... Mirjam heeft mazzel en is vroeg klaar met werken. De camper is op een paar kleine dingetjes na klaar voor vertrek. We kijken elkaar even aan en ja, we denken hetzelfde! Om drie uur rijden we weg. Vakantie!

We hoeven ons niet te haasten en zeker niet op deze "bonus" vakantiedag. Met behulp van de fantastische app Park4Night prikken we een camperplaats. In Varik, een klein dorpje aan de Waal. Aan een kleine uitloper in de rivier zijn 5 camperplaatsen gemaakt, direct aan de oever. De Waal wordt druk bevaren, dus we hebben een mooi, dynamisch uitzicht. Op hetzelfde plekje zijn ook een zestal oudere jongeren neergestreken. De auto's zijn gevuld met BBQ, bier en muziek. We vrezen even het ergste, maar het valt reuze mee. Eigenlijk is het wel grappig. De muziek is fifties en sixties. We schatten de gemiddelde leeftijd van de mannen (er zijn geen "chicks" bij) op 65plus. Tegen zevenen taait het gezelschap af. Ze zullen wel vroeg naar bed moeten, of zo. Daarna heerst weldadige rust. Dat wordt lekker slapen!

1. Mirjam:
    22 augustus 2023
    Jeeej, de vakantie is begonnen!!!
  2. Kirsten Seugling-Bouwman:
    22 augustus 2023
    Heerlijk geniet er samen lekker van. 😘
  3. Jan:
    22 augustus 2023
    Heerlijk ga er van genieten en we volgen jullie hoor!
  4. Beatrice:
    22 augustus 2023
    Wat is er zaterdag in Wenen te doen?
  5. Sim:
    22 augustus 2023
    Wat fijn, een dagje eerder weg! Fijne reis samen! En laat het werk lekker achter je Mirjam.
  6. Bauke:
    22 augustus 2023
    Lekker met een dagje extra! Fijne reis en geniet ervan!
  7. Ron:
    22 augustus 2023
    Bofkonten. Op dinsdag al op stap.
    En een nieuwe reisblogapp. Hoezo?
    We gaan jullie volgen.
    Groet van ons.
  8. Marjanne:
    23 augustus 2023
    Jullie eerste dag zit er al op, geniet van de komende weken😎
  9. Erwin:
    Ben ik nu wel in beeld?
  10. Freerk en Mirjam:
    Luid en duidelijk!
  11. Erwin:
    23 augustus 2023
    Wat is nu weer kampeergedrag? Dat je je stoeltjes laat staan als je even weggaat? Of dat je je stoeltjes neerzet om in de zon een bakkie te doen?
  12. Freerk en Mirjam:
    24 augustus 2023
    Kampeer gedrag is: luifel uit, tafeltje en stoeltjes uitgeklapt, bbq aan, enzovoort.
  13. Erwin:
    24 augustus 2023
    Ik heb me drie keer moeten aanmelden, vandaar de vraag.
    Bedoel je dat dat op die camperplaats allemaal niet mag?
  14. Freerk en Mirjam:
    24 augustus 2023
    bij sommige CPs, zoals ook deze, is het idee: parkeren, beetje rondwandeleln, lezen oid, slapen en weer door.