Dertien in een dozijn

2 september 2023 - Straubing, Duitsland

Eindelijk worden we weer eens wakker met een lekker zonnetje. Op ons gemak vervolgen we onze route stroomopwaarts langs de Donau. We verlaten Oostenrijk en rijden weer in Duitsland. Opvallend hoe weinig je daar van merkt. Vaak merk je ineens een ander wegdek, ander architectuur, andere sfeer bij het oversteken van een landsgrens. Hier lijkt het alsof alles hetzelfde is gebleven. Wel krijg je na een tijdje - heel subtiel (opschriften langs de kant van de weg, vlaggen) - het gevoel dat je in Beieren bent en niet in Duitsland.

In Strauing houden we halt en we verkennen het plaatsje. Het is een beetje een dertien in het dozijn stadje zoals je dat wel vaker in Zuid Duitsland tegenkomt.  Gezellige drukte, veel kerken, leuke winkeltjes, een beetje middeleeuws sausje erover en klaar.

Het aantal CPs in de omgeving is reuze beperkt. We komen uiteindelijk uit bij een recreatie plas met camping en een tiental plaatsen voor campers. Het is lekker warm dus voor het eerst in tijden zitten we lekker buiten in de zon.

1. Beatrice:
    2 september 2023
    Is het zo 13 in een dozijn , dat er geen foto’s van gemaakt zijn 😉
  2. Freerk en Mirjam:
    3 september 2023
    Inderdaad 😀. Vandaag weer een hele hoop foto's om het goed te maken.
  3. Sim:
    3 september 2023
    Lekker hoor, klinkt relaxed!
  4. Marjanne:
    3 september 2023
    Ja zo'n zonnetje is heerlijk als het gedoseerd is. Geniet er nog maar even van.