Autobahn deel 2

24 augustus 2023 - Gaming, Oostenrijk

Vandaag rijden we verder over de Autobahn. We steken een paar keer de Donau over, alvast een voorproefje voor de komende week. we liggen lekker op schema. Rond half vijf komen we op de geplande CP aan.

Vijf camperbusjes op een rij

Gratis, maar met alle voorzieningen. Da's mooi, dus we legen de vuilwatertank, vullen de schoonwatertank en verschonen het toilet.  Er liggen een aantal geocaches vlakbij waaronder een adventure lab. Mooie aanleiding om even de omgeving te verkennen.

We blijken, geheel bij toeval, naast een van de grootste midden europese Kartuizer kloosters terecht gekomen te zijn. De monniken zijn al een paar eeuwen geleden verdreven, maar de abdij en aanverwante artikelen is er nog steeds. Nu in gebruik door een soort zomer filiaal van een Amerikaanse universiteit , een restaurant en en hotel. De serene sfeer van een klooster hangt er nog wel een beetje.

Morgen is het nog een kleine 150 km naar Reisemobil Stellplatz Wien". We hebben gereserveerd en mogen er vanaf 12 uur op, appeltje eitje dus.  Heben we mooi de hele middag voor een eerste verkenning van Wenen.

Straks eerst maar eens kijken of we in de warmte een beetje kunnen slapen, volgens het weerbericht "koelt het af" naar 22 graden.

1. Linda:
    25 augustus 2023
    Ziet er goed uit en jullie hebben er mooi weer bij. Heerlijk dat cultuursnuiven!