Hernieuwde kennismaking
21 augustus 2024 - Ploubalay, Frankrijk
We worden gewekt door een lekker zonnetje.We hadden gekozen voor geen elektra. Voor één nacht is dat geen enkel probleem. En bijkomend voordeel: geen kabel om 's ochtends op te rollen. Dit keer moeten we dan wel weer de wiggen onder de wielen even opruimen, want de ondergrond is aardig scheef.
We rijden naar St, Malo. Daar is het natuurlijk weer even zoeken naar een parkeerplaatsje. We kiezen al snel voor een grote parkeerplaats buiten het centrum. De gratis shuttlebus brengt ons comfortabel naar de oude, ommuurde stad.
Ook hier zijn we vaker geweest. Het is hier gezellig druk, niet zo'n kermis als op de Mont St. Michel. Voor het eerst deze vakantie laten we ons verleiden tot een lunch in een klein eettentje. Een goede keuze. Het smaakt ons heerlijk. We wandelen nog wat rond. De shuttlebus brengt ons weer terug naar de Camper.
Dan is het nog een half uurtje naar een nieuwe overnachtingsplek. Dit keer een voormalig kampeerterrein dat door de gemeente "getransformeerd" is tot camperplaats. Wat zoveel wil zeggen dat het toiletgebouwtje opgedoekt (gesloopt) is en dat er een betaal terminal bij de ingang is geplaatst. resultaat: een uitstekende CP. Met aparte plekken met heggetjes.
Morgen verder westwaarts.
Foto’s
1 Reactie
-
Jan en Hanneke:22 augustus 2024Fijne dag! Wij zitten bij t Raadhuis aan de koffie!

