Water
20 augustus 2024 - Le Minihic-sur-Rance, Frankrijk
Vandaag trekken we verder Bretagne in. Voorlopig eerst maar eens langs de noordkust. Maar eerst moet de watervoorraad worden bijgevuld. Onze timing is nèt verkeerd en ineens staan er drie campers voor ons in de rij. Dat betekent minimaal drie keer tien minuten wachten. Daar hebben we geen zin in. Bij de supermarkt blijken ze een zgn. sanistation te hebben. Daar staat weliswaar ook een camper water te laden, maar die is duidelijk bijna klaar. Enig minpuntje: net als ik buiten sta, komt er niet alleen water uit de slang, maar ook uit de lucht. Een fikse plensbui is mijn deel.
We zetten de navigatie op Saint Suliac. Ondertussen is het opgehouden met regenen. Dat blijkt een leuk vissersdorpje en met een halfbewolkt zonnetje wandelen we er gezellig rond.
Voordat we het weten is het alweer over drieën en wordt het tijd om na te denken over een nieuwe plek voor de nacht. Precies aan de overkant van de baai/vallei van de Rance vinden we een kleine camping. Een terassencamping, type Camping Municipal. Met tussen de tenten en caravans door zelfs nog een beetje uitzicht over de baai. En dat voor net geen veertien Euro ex. elektra. Op veel CPs zijn we vaak meer kwijt.
Helaas geen wasmachine. Er ligt nog wel wat schoon goed in de kast, dus geen probleem.
PS. Meer foto's volgen nog. Iets met bandbreedte en Frans Internet.



Jammer van de regen. Hier regende het ook.
Ik ben benieuwd wat er daar te zien is. Freerk heeft vast wat op het oog.
Op naar morgen.
Xxx groet Ron